.

.

вторник, 4 декември 2012 г.

Крем с бадеми и карамелизирани белтъци

         КРЕМ С БАДЕМИ И КАРАМЕЛИЗИРАНИ БЕЛТЪЦИ




У дома много обичаме кремове!Днес докато се рових из нета и се чудих какво кремче да направя попаднах на тази рецепта

продукти

1 л прясно мляко
8 яйца
12 с.л. захар + 10 ч.л за карамела
6 ч.л. брашно или нишесте
150 гр бадеми или други ядки
3 праха ванилия
8 с.л пудра захар



 разбивате белтъците с 8 с.л пудра захар на много слаб огън докато се получи гъст сняг.Снемете от котлона.
Карамелизирайте 10 ч.л. захар с малко вода.Горещият карамел прибавете на тънка струйка към разбитите белтъци,като разбивате интензивно с миксера.



отделно направете ванилов  крем от млякото,жълтъците,захарта,брашното
След като се сгъсти добавете ядките и ванилията
(по желание може да сложите 1-2 с.л. ром)





Охладеният жълт крем разпределете в купички или чашки.Отгоре разпределете от белтъчният крем и украсете с бадеми (на дъното на купата с белтъчният крем остава карамелен сироп ,с който полях кремчето)




Не е бърз както пише в рецептата ,но е много вкусен!

//////////////////////////////////////////////////////////////

Днес е Света Варвара
Честит празник на всички именници

16 коментара:

  1. Много леко и вкусно кремче!
    Интересно ми стана, че белтъкът се разбива на сняг върху огън. Иначе и аз съм добавяла горещ карамел или захарен сироп в белтъци, но този начин е нещо ново! :)
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти ,Тили!
      То е силно казано върху огън,тъй като готвя на газов котлон,няколко пъти слагах и отнемах тенджерката
      аз не бях правила белтъци с карамел и ми хареса!
      Хубав ден и прегръдки

      Изтриване
  2. Обичам кремчета и това ми изглежда много вкусно, Мимка! Белтък така не съм разбивала, само жълтък. А веднъж пробвах да налея карамел при белтъци и се провалих, но ще го пробвам по твоя начин. Поздрави и прекрасна сряда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. благодаря ти ,Кте!
      И аз малко със съмнение налях карамела но непрекъснато бърках с миксера и се получи!
      Хубав ден миличка
      прегръдки

      Изтриване
  3. Ихааа,какъв цвят има този крем,направо прелест,Миме!Чак си представих вкуса-плътен,интензивен,домашен,вкусен!Страхотна рецепта,браво,мила!Пожелавам весел Никулден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Росиии,яйцата бяха домашни и жълтъците имаха страхотен цвят!!!!
      хубав празник и на теб и семейството мила!
      прегръдки

      Изтриване
  4. Ох,само мога да преглътна,Миме...Какво изкушение си приготвила...нямам думи!
    Много вкусен крем,чудесно поднесен!
    Прегръщам те и ти желая хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудно кремче Мимка, аз правя нещо подобно но и твоя много ми хареса. Как не влезнах преди половин час да видя щях да го направя ,ама сега ще се задоволим с обикновен нишестен.:)
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  6. Наистина е станал чуден! Нищо, че не е бърз, важното е да е вкусен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. благодаря ти ,Траяна!
      Страхотен е и като престои една нощ в хладилника!
      Хубав предстоящ празник

      Изтриване
  7. Голяма вкусотия, което ме подсеща, че скоро не съм правила един любим мой крем!
    Страхотни снимки Миме!
    целувам те*)

    ОтговорИзтриване
  8. Марийче, и аз много си падам по кремчета и като мине периода, в който не правя такива неща заради обиколката в кръста, ще приготвя и този;) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ох,Мъхче!Ако знаеш какви кошмари сънувам заради тази обиколка:)) но сега се надявам като започна работа да я сведем до приемливи см!!!
      Прегръдки и хубав празник

      Изтриване

Здравейте приятели.Благодаря,че се отбихте в моята кухня!
Надявам се да ви е било приятно!Ще се радвам ако споделите своето мнение за блога или рецептите,които предлагам !
Желая Ви приятни мигове и да ви е сладко!

Представена публикация

Розички с варен жълтък

Сред изобилието на коледни сладки някак неусетно се наредиха и тези розички! Лесни и вкусни,а рецептата е от една книжка от 1993 г! Ро...