.

.

вторник, 20 август 2013 г.

Домашен бананов сладолед

Изведнъж ми попаднаха около два килограма презрели бананчета!При условие,че съм пристрастена към сладоледа ще е учудващо ако направ нещо друго с тях :))
Доста време се порових из рецептите за сладолед с банани и накрая комбинирах няколко рецепти (по мой вкус)
Резултата е невероятен (ако сте любител на този сладък плод,а и не само).
А даже не съм го обърквала по време на замразяването!





БАНАНОВ СЛАДОЛЕД



продукти

за сладоледа:

4 големи банана (по възможност по-узрели)
500 мл течна сметана
 за сметаната захар на вкус
4 с.л кафява захар за бананите( аз сложих обикновена)
4 с.л. прясно мляко 
1/2 ч.л.канела (по желание)
1/2 к.л индийско орехче (по желание)
2 с.л. масло нарязано на ситно

за крема:

2 с.л. с връх брашно
350 мл прясно мляко
3 яйца
50 г масло
2 ванилии
захар (1/2 ч.ч. или на вкус)



Първо нарязвате бананите на парченца около половин  сантиметър,слагате ги в малка тавичка и посипвате  със захарта,канелата и индийското орехче ,слагате отгоре маслото. Поставяте ги в силна фурна докато омекнат и се карамелизират!


Оставяте настрани ,за да изстинат.През това време си правите крема!
Пиша ви как го правя аз,а вие си го направете по ваш начин.
Слагам млякото в касерола на слаб огън,през това време брашното го разбърквам на кашичка със съвсем малко вода.Добавям яйцата и захарта и разбивам със миксера много добре.
Прибавям и вече затопленото мляко като разбивам с миксера.Прехвърлям го обратно в касеролата и връщам на котлона като разбърквам постоянно докато се сгъсти.
Свалям от котлона и добавям нарязаното масло.

Оставяме да изстива,като от време на време разбъркваме.

Идва ред на сметаната,която разбиваме на твърд сняг.
Изстиналите банани и 4 с.л. прясно мляко
смиламе с помощта на блендер или чопър на пюре



и го прибавяте към сметаната



разбърквате добре.
После добавяте и изстиналия крем.Отново разбърквате и изсипвате в подходящ съд.
Прибирате във фризера .
Половин час преди сервиране извадете сладоледа да отпусне.




Гарнирате с каквото желаете.



Да ви е сладко!

10 коментара:

  1. Изглежда чудесно и снимките ми действат освежаващо в края на работния ден. И в технологията, и в продуктите има нови неща за мен, така, че ставам още по-любопитна да го опитам :) Поздрави и хубава вечер, Мария!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Снежи!
      В момента си облизвам лъжичката след поредната порция :))
      пристрастена съм към сладоледа и съм пробвала доста рецепта!Тази ми става една от любимите!
      Плътен е,кремест....
      хубава вечер и поздрави

      Изтриване
  2. Личи че си пристрастена към сладоледа! Поредното сладоледено изкушение!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Траняче, вече всеки ще е пристрастен - след това предложение... Прекрасен сладолед, наистина ме впечатли!
    А комбинацията от банан и сладолед наистина е уникална. Наскоро опитах бананов сладолед и беше един от най-вкусните въобще.
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  4. ххаха с мъжо ни се разминават вкусовете за сладолед,този е "моят" :))
    сега съм харесала един със сладко от рози!
    Ще търся сладко :(
    прегръдки мила

    ОтговорИзтриване
  5. Леле, Миме, защо не ме поправи... Виж как съм те нарекла. Ох, боже, съжалявам много... Разсеяла съм се! Наистина се извинявам...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ахахаха аз пък нали по нощите и помислих,че за Тили пишеш!
      уф ама сме :))))
      ахаха прекръстила си ме,сега риза ще ми купуваш :))
      прегръдки

      Изтриване
  6. Голяма фурия си с тези сладоледи! И кой от кой по-изкусителен и неустоим! Поредната доза сладост, за която ти благодаря! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,друго си е да седнеш на двора с чашка сладолед в ръка :))
      Сега му е времето,възползвам се на макс!
      Прегръдки

      Изтриване

Здравейте приятели.Благодаря,че се отбихте в моята кухня!
Надявам се да ви е било приятно!Ще се радвам ако споделите своето мнение за блога или рецептите,които предлагам !
Желая Ви приятни мигове и да ви е сладко!

Представена публикация

Розички с варен жълтък

Сред изобилието на коледни сладки някак неусетно се наредиха и тези розички! Лесни и вкусни,а рецептата е от една книжка от 1993 г! Ро...